Διεθνής Ημέρα για τη Δημοκρατία: Σχολικές Δράσεις

 


        

Διεθνής Ημέρα για τη Δημοκρατία: Σχολικές Δράσεις

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας για τη Δημοκρατία πραγματοποιήσαμε σήμερα στο σχολείο μας δύο εκπαιδευτικές δράσεις.

Διδακτικοί Στόχοι

Αναμένεται οι μαθήτριες και οι μαθητές να:

Κατανοήσουν την έννοια της Δημοκρατίας, τον τρόπο λειτουργίας της και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Να αναπτύξουν την ικανότητα να αναλύουν και να αξιολογούν απόψεις και επιχειρήματα, καθώς και να κατανοούν τις συνέπειες των αποφάσεών τους.

Να εργάζονται σε ομάδες για την έρευνα, τη συγκέντρωση πληροφοριών και την παρουσίαση επιχειρημάτων, προάγοντας τη συνεργατικότητα και την ομαδική εργασία.

Να μάθουν πώς να αναζητούν αξιόπιστες πηγές πληροφοριών στο διαδίκτυο, να αξιολογούν την αξιοπιστία τους και να χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες για την υποστήριξη των επιχειρημάτων τους.

Να αναπτύξουν δεξιότητες προφορικής και γραπτής επικοινωνίας, παρουσιάζοντας τα επιχειρήματά τους και συμμετέχοντας σε συζητήσεις.

Να συζητήσουν ζητήματα που σχετίζονται με τις αποφάσεις που λαμβάνονται μέσα σε μια κοινότητα ή σε εθνικό επίπεδο.

Να αξιολογήσουν τις δικές τους απόψεις και επιχειρήματα καθώς και τις επιλογές τους σε μια δημοκρατική διαδικασία.

Να κατανοήσουν τη σημασία της συμμετοχής τους στη δημοκρατική διαδικασία και της ενεργού συμμετοχής στην κοινότητά τους.

Οι δράσεις

Με το 1ο τμήμα της Γ’ Λυκείου (Γ1) προτείναμε αρχικά θέματα τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο ενός δημοψηφίσματος και στη συνέχεια επιλέξαμε με ψηφοφορία το θέμα του Grexit, της αποχώρησης δηλαδή της Ελλάδας από την ΕΕ και την επιστροφή της σε ένα εθνικό νόμισμα. Η τάξη χωρίστηκε σε δύο ομάδες, σε αυτή των υποστηρικτών του Grexit και σε αυτή των υποστηρικτών της παραμονής στην Ευρωζώνη. Οι δύο ομάδες αναζήτησαν υλικό για την ΕΕ στο διαδίκτυο και κατέγραψαν τα επιχειρήματά τους με τα οποία θα υποστήριζαν τη θέση τους. Ακολούθησε ένα Debate όπου παρουσιάστηκαν οι θέσεις, καθώς και τα επιχειρήματα ανασκευής αυτών. Στο τέλος έγινε ένα δημοψήφισμα στο οποίο το αποτέλεσμα ήταν 98% υπέρ της παραμονής στην ΕΕ.

Με το 1ο τμήμα της Α’ Λυκείου (Α1) ακολουθήσαμε το εξής σενάριο: είμαστε δημότες μιας πόλης η οποία έχει υποστεί μια φοβερή φυσική καταστροφή. Σε μια γενική συνέλευση καλούμαστε να προτείνουμε άμεσες δράσεις, ώστε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι/ες σε μικρές ομάδες προβληματίστηκαν και κατέθεσαν τις απόψεις τους για το ποιες θα πρέπει να είναι οι πρώτες κινήσεις τους στο πλαίσιο της κοινότητας, για να αντιμετωπίσουν τη δύσκολη κατάσταση. Στη συνέχεια, παρουσίασε η κάθε ομάδα τις προτάσεις της στην ολομέλεια της τάξης, αυτές καταγράφηκαν στον πίνακα και ψηφίσαμε την «καλύτερη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κριτήριο αξιολόγησης - Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Κράτος Δικαίου

                     Κείμενο 1 Άρθρο του Βασίλη Σπυριδωνίδη στην εφημερίδα Καθημερινή. Γιατί στην Ελλάδα είμαστε καχύποπτοι με τα πλαίσι...