Αφήγηση και Παιχνιδοποίηση: Επιτραπέζιο παιχνίδι της μορφής “once upon a time”

 





Αφήγηση και Παιχνιδοποίηση: Επιτραπέζιο παιχνίδι της μορφής “once upon a time

Διδακτικοί Στόχοι

Αναμένεται οι μαθητές/τριες να

αναπτύξουν αφηγηματικές και γλωσσικές δεξιότητες

κατανοήσουν βιωματικά βασικές αρχές των αφηγηματικών τεχνικών, της πλοκής και της δομής μιας αφήγησης

καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους

συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν

αναπτύξουν δεξιότητες ακρόασης, συγκέντρωσης και κατανόησης

τονώσουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους

μάθουν διασκεδάζοντας

Προετοιμασία παιχνιδιού

Η εκπαιδευτικός είχε ετοιμάσει κάρτες διαφορετικών χρωμάτων. Οι κάρτες περιλαμβάνουν χαρακτήρες, χώρους, αντικείμενα, ιδιότητες. Επιπλέον, υπάρχουν οι κάρτες τέλους (όπου περιγράφεται το τέλος που πρέπει να έχει η ιστορία), οι κάρτες αφηγηματικών τεχνικών/πλοκής/δομής της αφήγησης και οι κάρτες διακοπής.

Το παιχνίδι στην τάξη

Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε 5 ομάδες.

Ενώσαμε αρκετά θρανία και τα τοποθετήσαμε στο κέντρο της τάξης.

Οι ομάδες των παιδιών κάθισαν γύρω από τα θρανία με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους τα μέλη των ομάδων και συγχρόνως να έχουν κάποια απόσταση από τις άλλες ομάδες.

Δόθηκαν 5 λεπτά, ώστε να συνεργαστούν τα μέλη των ομάδων, να καταθέσουν τις ιδέες τους και να φτιάξουν τον σκελετό της αφήγησής τους.

Κάθε ομάδα όρισε τον εκπρόσωπό της, ο οποίος θα παρουσίαζε την ιστορία τους.

Ξεκίνησε η ομάδα που είχε φέρει τον μεγαλύτερο αριθμό στο ζάρι.

Κανόνες του παιχνιδιού

Κάθε ομάδα παίρνει από μία κάρτα διαφορετικού χρώματος.

Κάθε φορά που αναφέρεται στην ιστορία κάτι που έχει σχέση με κάποια από τις κάρτες της ομάδας, αυτή η κάρτα αφήνεται στο θρανίο φανερή σε όλους.

Χρειάζεται προσοχή εδώ, γιατί κάθε κάρτα που φανερώνεται θα πρέπει να έχει κάποιο λειτουργικό ρόλο στην αφήγηση.

Κάθε περίοδος που διατυπώνεται από τον/την αφηγητή/τρια θα πρέπει να αξιοποιεί μία και μόνο κάρτα.

Με τις κάρτες διακοπής μπορούν οι άλλες ομάδες να διακόψουν αυτή που μιλάει στις εξής περιπτώσεις: όταν ακούγεται κάποια αντίφαση ή λάθος, όταν αυτός/ή που αφηγείται καθυστερεί άσκοπα και με περιττά στοιχεία την εξέλιξη της ιστορίας, όταν φανερώνεται μία κάρτα που δεν έχει παίξει κάποιο ρόλο στην αφήγηση και απλά αναφέρεται, όταν το τέλος δεν ταιριάζει με την ιστορία.

Αυτός/ή που διακόπτει την αφήγηση, θα πρέπει να εξηγήσει πειστικά τους λόγους της διακοπής. Ακολουθεί ψηφοφορία μεταξύ των ομάδων. Αν υπάρχει ομοφωνία, διακόπτεται η αφήγηση και συνεχίζει η επόμενη ομάδα. Η ομάδα που διακόπηκε παίρνει δύο επιπλέον κάρτες. Αν δεν υπάρχει ομοφωνία, τότε οι ομάδες που είχαν ψηφίσει υπέρ της διακοπής παίρνουν δύο επιπλέον κάρτες και η ομάδα που αφηγούνταν συνεχίζει την εξιστόρηση.

Νικήτρια είναι η ομάδα που θα φανερώσει (ξεφορτωθεί) όλες τις κάρτες της.

Την αφήγηση συνεχίζει η επόμενη ομάδα με τις δικές της κάρτες.

Προϋποθέσεις Επιτυχίας

Όλα τα μέλη των ομάδων να διακρίνονται από δικαιοσύνη και ειλικρίνεια.

Τελικός σκοπός

“Μια ιστορία χωρίς τέλος”

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κριτήριο αξιολόγησης - Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Κράτος Δικαίου

                     Κείμενο 1 Άρθρο του Βασίλη Σπυριδωνίδη στην εφημερίδα Καθημερινή. Γιατί στην Ελλάδα είμαστε καχύποπτοι με τα πλαίσι...