Χορεύοντας με τον Ζορμπά Μ-Σενάριο σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεμάθησης




-      

Χορεύοντας με τον Ζορμπά
Ερμηνευτικός Διάλογος Δημιουργικές Δραστηριότητες
Σύγχρονη τηλεμάθηση
Παρακολουθήσαμε όλοι την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη «Zorba the Greek» που βασίστηκε στο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά;
Πάμε τώρα να διαβάσουμε δυο λόγια για την ταινία στη Βικιπαίδεια https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B7%CF%82_%CE%96%CE%BF%CF%81%CE%BC%CF%80%CE%AC%CF%82_(%CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CE%B1)
κι ένα απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου https://www.politeianet.gr/books/9789607948366-kazantzakis-nikos-kazantzaki-bios-kai-politeia-tou-alexi-zormpa-185283 .
Πάμε τώρα να κάνουμε μια συζήτηση, ψάχνοντας να βρούμε πρώτα, ποιο κατά τη γνώμη σας, είναι το κύριο θέμα ή το κεντρικό ερώτημα του έργου.
Μετά από αυτό θα αναζητήσουμε και θα συζητήσουμε άλλα θέματα ή ερωτήματα που γεννιούνται στον θεατή μετά την προσεκτική παρακολούθηση της ταινίας[1].

Ασύγχρονη Τηλεμάθηση
-      Διαβάστε τώρα ένα απόσπασμα από το έργο Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά του Νίκου Καζαντζάκη. http://politropi.greek-language.gr/keimeno/vios-kai-politeia/
-      Λαμβάνοντας υπόψη όσα λέει ο Ζορμπάς για τον χορό, σκεφτείτε για ποιους λόγους μπορεί να χορέψει ένας άνθρωπος.
-      Αν χορεύατε ένα χορό μαζί με τον Ζορμπά, ποιος θα ήταν αυτός; Προσπαθήστε να τον περιγράψετε.
-      Πώς νιώθει και τι σκέφτεται στο τέλος του αποσπάσματος ο Καζαντζάκης;
-      Τώρα που γνωρίσαμε το πρόσωπο του Ζορμπά, πάμε να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα τραγούδι για αυτόν; Θα μπορούσαμε και να το «χορέψουμε» μαζί του. Θα φτιάξω εγώ τον πρώτο στίχο. Ο καθένας από εσάς θα γράφει τον επόμενο  στίχο. (Μην ξεχνάτε να γράφετε το όνομα σας – Θα προσθέτετε τους στίχους αριθμημένους ανάλογα με τη σειρά που θα μπαίνετε στο wiki της τάξης στα σχόλια). Μπορείτε να λάβετε υπόψη σας και το παρακάτω απόσπασμα για τις φιλοσοφικές επιδράσεις του Νίτσε στο έργο του Καζαντζάκη: Η φιλοσοφία και το ύφος της νιτσεϊκής γραφής άσκησαν σημαντική επίδραση στον συγγραφέα. Με αυτή τη φιλοσοφία ως αφετηρία διαμόρφωσε μια σειρά στοιχείων της κοσμοθεωρίας του, όπως είναι η αποθέωση της πράξης και η απαξίωση του Λόγου (λογικής), η αποδοχή του ανορθολογισμού, του ενστικτώδους και του παρορμητικού και η πεποίθηση ότι «να συντρίβουμε τις παλιές αξίες είναι μια ηθική προσταγή, αν θέλουμε να γεννηθούν καινούργιες».
1.    Τη ζήλεψα την τρέλα σου, τη ζωτική ορμή σου





[1] Ο εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές/τριες να κινηθούν στα θέματα της ελευθερίας και της αυτοδιάθεσης του ανθρώπου. Συγχρόνως, τους αφήνει κάθε ελευθερία να περιδιαβάσουν σε άλλα θέματα – ερωτήματα που προκύπτουν από το έργο και τους χαρακτήρες, όπως: Πώς πρέπει να φέρεται κανείς σε ανθρώπους με ιδιαιτερότητες, ποια ήταν η συμπεριφορά των ανδρών προς τις γυναίκες στις παραδοσιακές ανδροκρατούμενες κοινωνίες και ποια συμπεριφορά προτείνει ο Ζορμπάς, ποια στάση ζωής προτείνει ο Ζορμπάς, η δεισιδαιμονία και θρησκοληψία, η σκληρή ζωή της εργατικής τάξης, είναι κανείς ιδιοκτήτης της γης, η εξαχρείωση του πολέμου, η αντιμετώπιση των γηρατειών και του θανάτου, ο ρόλος του έρωτα στη ζωή του ανθρώπου, η κοινωνική υποκρισία, η σχέση του ανθρώπου με τη μουσική και τον χορό, ποια η αξία της φιλοσοφίας κ.α.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νεοελληνική Γλώσσα - Η Θεωρία σε ένα κείμενο Με βάση τις ερωτήσεις της Τράπεζας Θεμάτων της Γ’ Λυκείου

Κριτήριο αξιολόγησης - Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Κράτος Δικαίου

Η Λογοτεχνία στην Τράπεζα Θεμάτων - Μουσικοί σ' ένα παραθαλάσσιο κέντρο - Σενάριο Μαθήματος