Παράλληλα Κείμενα: Αρχαία Γ' Λυκείου, Φάκελος Υλικού, 3η Διδακτική Ενότητα




Παράλληλα Κείμενα: Επίκουρος, Επιστολή στον Μενοικέα

Διαβάζοντας προσεκτικά το απόσπασμα «στε  φιλοσοφητον  κα  νέῳ  κα  γροντι … τν  μελλντων» από το κείμενο του Επίκουρου και το ποίημα που σας δίνεται, θεωρείτε ότι εντοπίζονται οι σκέψεις του φιλοσόφου σε σημεία του ποιητικού κειμένου; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
Μτε  νος  τις  ν  μελλτω  φιλοσοφεν,  μτε  γρων  πρχων  κοπιτω  φιλοσοφν·  οτε  γρ  ωρος  οδες  στιν  οτε  πρωρος  πρς  τ  κατ  ψυχν  γιανον.   δ  λγων    μπω  το φιλοσοφεν  πρχειν  ραν    παρεληλυθναι  τν  ραν,  μοις  στιν  τ  λγοντι  πρς  εδαιμοναν    μήπω  παρεναι  τν  ραν   μηκτι  εναι.  στε  φιλοσοφητον  κα νέῳ  κα  γροντι,  τ μν  πως  γηρσκων  νεζ  τος  γαθος  δι  τν  χριν  τν  γεγοντων,  τ  δ  πως  νος  μα  κα  παλαις    δι  τν   φοβαν  τν  μελλντων.  Μελετν  ον  χρ τ  ποιοντα  τν  εδαιμοναν,  επερ  παροσης  μν  ατς  πντα  χομεν,  ποσης  δ  πντα  πρττομεν  ες  τ τατην  χειν.
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ, Επιστολή στον Μενοικέα, 122
Σαν ήταν το παιδί παιδί,
γι' αυτές τις ερωτήσεις ήταν η ώρα:
Γιατί είμαι εγώ εγώ και όχι εσύ;
Γιατί είμαι εγώ εδώ και όχι εκεί;
O χρόνος πότε άρχισε κι ο χώρος πού τελειώνει;
Mήπως δεν είναι παρά όνειρο η ζωή κάτω απ' τον ήλιο;
Mήπως αυτά που βλέπω, ακούω κι οσμίζομαι
δεν είναι παρά το είδωλο ενός κόσμου πριν τον κόσμο;
Στ' αλήθεια υπάρχει το κακό, και άνθρωποι
που είναι πραγματικά κακοί;
Πώς γίνεται εγώ, αυτό που είμαι εγώ,
να μην υπάρχω πριν να υπάρξω,
και κάποτε εγώ, αυτό που είμαι εγώ,
αυτό που ήμουν να μην είμαι πια;  
Πέτερ Χάντκε
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κριτήριο αξιολόγησης - Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Κράτος Δικαίου

                     Κείμενο 1 Άρθρο του Βασίλη Σπυριδωνίδη στην εφημερίδα Καθημερινή. Γιατί στην Ελλάδα είμαστε καχύποπτοι με τα πλαίσι...